Svårigheter att hitta lediga mötesrum och missförstånd kring bokningarna beror ofta på oklara rutiner eller krånglig teknik.
Evoko Room Manager är en lösning som gör bokningsläget tydligt och synligt för alla medarbetare redan vid dörren till mötesrummet. Den upptäcker till och med om ett bokat rum inte används – och gör automatiskt rummet ledigt och bokningsbart! Allt bygger på Outlook* vilket ger enkel och säker uppstart och användning.
Inga nya programvaror.
Evoko Room Manager
Evoko Room Manager består av touchskärmar utanför mötes-rummen. Man kan redan på avstånd se om mötesrummet är ledigt eller upptaget genom att skärmen har ett grönt eller rött bakgrundsljus (LED) som syns på håll. På skärmen ser man vem som bokat mötet och under vilken tid. Man kan lika lätt göra egna bokningar. Själva installationen är inte svårare än att lägga till en ny användare i företagets nätverk och den gör inget intrång i IT-säkerheten. Inga nya programvaror behöver installeras eller läras in.
Kan du Outlook är resten enkelt.
Spontanboka direkt på touchskärmen.
Evoko Room Manager jobbar mot ditt företags Microsoft Exchange-server, så om du redan tidigare har bokat möten i Outlook* kommer du att känna igen dig när du nu börjar boka mötesrum på samma sätt. Bokningar samma dag kan göras direkt på touchskärmen genom att toucha någon av de lättbegripliga symbolerna och välja ett passande tidsintervall. Bokningar gjorda i Evoko Room Manager och Outlook synkroniseras automatiskt.